Naast trainingen en operaties, neemt BSB Support het beheer van de gehele BSB-compound op Camp New Amsterdam voor zijn rekening. “De deuren van die shelter moeten bijvoorbeeld jaarlijks gekeurd en geolied worden”, wijst hoofd Logistiek naar een grote loods. BSB Support staat dus in nauw contact met allerlei interne en externe partijen om zulke zaken te regelen.
Ook bijvoorbeeld voor het beheer van de hindernisbaan. “De instandhouding is een continu proces. Wij huren een bedrijf in dat zo’n baan met obstakels test om te kijken of die nog aan de eisen voldoet. Daarnaast staan wij in contact met een financiële collega van het Landelijk Tactisch Commando om ervoor te zorgen dat er gedurende de gehele looptijd van de hindernisbaan voldoende middelen zijn voor onderhoud, en bij ‘end of a life time’, voor vervanging. Zodat de operationele collega’s nooit met gebrekkig of verouderd spul hoeven te werken.”
Ook bij nieuwe aankopen functioneert BSB Support als een spin in het web. Ze staat niet alleen in contact met de Defensie Materieel Organisatie en externe bedrijven voor de aankoop van nieuwe spullen, maar ook met de gebruikers, om ervoor te zorgen dat de wensen van de BSB’ers worden meegenomen bij de aankoop.