…bij het Klantcontactcentrum (KCC)
De uitspraak ‘onbekend maakt onbemind’ is op het Klantcontactcentrum van de Koninklijke Marechaussee slechts deels van toepassing. Over belangstelling heeft het KCC namelijk weinig te klagen. Dagelijks staat de telefoon roodgloeiend en handelen collega’s onder andere honderden telefoontjes af van burgers, collega’s en externe partijen. Maar wat het KCC nu precies doet en waarvoor ze benaderd kunnen worden, is bij menigeen niet bekend. Tijd voor KMarMagazine om langs te gaan bij het centrum dat het voorportaal van de KMar vormt.
Het KCC is in 2014 als onderdeel van het Operatiecentrum (OPSCENT) van het Landelijk Tactisch Commando opgericht. Tegelijk met de start van het landelijk aansturen van de operatie werd ook 1 algemeen landelijk KMar-telefoonnummer opengesteld: 0800-1814 of +31-88 958 18 14 (vanuit het buitenland). 20 KCC-collega’s zijn zo 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar voor niet-spoedeisende zaken, variërend van telefonische vragen en verzoeken, meldingen, signaleringen, internetaangiftes en beantwoorden vragen die via social media worden gesteld. Zaken die spoed hebben zet het KCC direct door naar de meldkamer.
Scroll naar beneden en kom nog meer te weten over het Klantcontactcentrum.
Tekst: Robert den Hartog | Foto’s: sergeant Cristian Schrik