Tekst Ingmar Kooman
Wervingscampagne Korps Mariniers van start
Uitdagingen? Daar houden ze wel van bij het Korps Mariniers. In de net gelanceerde wervingscampagne neemt het korps, samen met presentator JayJay Boske het op tegen 4 bekende Nederlanders. De zeesoldaten veroveren de reclameblokken op Discovery Channel.
“Bring it on”, moedigt JayJay Boske zijn uitdagers aan. En ze stellen hem en de mariniers zeker niet teleur. De tegenstand? Een rallyrijder, een professionele kitesurfer, een gamer en het Europees kampioensteam paintball. Het strijdtoneel? Nederland, de Noordzee, dat kennen de zeesoldaten wel. Maar wat dacht je van de woestijn in Arizona of Nuke Town, een replica van een dorp uit de shoot’em up Call of Duty Black Ops?
Bijna uit de boot
De beproevingen dagen de mariniers steeds op unieke manieren uit. “Elke battle had wel wat”, zegt JayJay. “Ik ben altijd in voor nieuwe dingen, als het maar tof is: uit een vliegtuig springen, racen in de woestijn. Met Geraldine (Kemper, red.) heb ik op zee echt doodsangsten uitgestaan. Bij windkracht 8 zijn we tot 2 keer toe bijna uit de boot geslingerd!”
Illuster gezelschap
Appeltje-eitje? Dat was het dus allerminst, niet voor de presentator en niet voor de mariniers zelf. “Deze campagne laat zien waarom mensen kiezen voor het Korps Mariniers”, stelt JayJay. “Ik vond het heel speciaal om deel uit te maken van zo’n illuster gezelschap. Het Korps is heftig, maar ook heel hecht. Je ziet samen af. Het is echt een soort familie. Zou ik het nog een keer doen? 100 procent zeker!”
Bekijk hier alle filmpjes