Zet je sollicitatie op YouTube
“Ben jij (m/v) tussen de 17 en 27 jaar oud, ben je nieuwsgierig, avontuurlijk en energiek?” Die vraag stelde de Koninklijke Marine op Facebook met de bedoeling een vlogger te vinden die 1 jaar lang het verhaal van de marine gaat vertellen. Uiteraard werd de vraag in stijl gesteld: met videoclips. De Defensiekrant doet de komende weken regelmatig verslag van deze unieke zoektocht.
De 2 video’s die tot en met vandaag verschenen zijn gelijk al een hit op YouTube en bij elkaar al meer dan 45.000 keer bekeken. Bovendien maakte vlog-icoon Enzo Knol, goed voor 1,8 miljoen abonnees, ook reclame voor het unieke project. Of er ook zo veel kandidaat-vloggers komen, is nog even spannend, het is in ieder geval een hele leuke uitdaging. Interesse? Solliciteren kan door jezelf voor te stellen in een video van 1 minuut en in woord en beeld te laten zien waarom jij dé marinevlogger bent. Je ‘visuele sollicitatiebrief’ plaats je vóór woensdag 20 juni op YouTube met in de titel #marinezoektvlogger. De beste en meest originele video’s gaan door naar de tweede ronde. Die geeft – als je tenminste een spetterende video hebt ingestuurd – toegang tot het vervolg van de competitie.
Caribische eilanden
De uiteindelijke winnaar wordt een jaar lang het gezicht van de marine en krijgt toegang tot een bijzondere en unieke wereld. Met de mariniers de bergen in van Schotland en Noorwegen, meevaren op een onderzeeboot en andere marineschepen. Of een kijkje achter de schermen bij de technici, zowel in Nederland als op de Caribische eilanden. Samen met een cameraman ga je op pad om het verhaal van de marine te vertellen.
Nog even ter informatie: het gaat om een full-time jaarcontract en bij je werk als vlogger krijg je veel creatieve vrijheid én een team dat je ondersteunt. Het salaris is afhankelijk van je leeftijd. De tofste baan ter wereld? Zeker wel!
Niet vergeten hé! Je hebt nog tot woensdag 20 juni om jouw vlog te uploaden op YouTube onder #marinezoektvlogger.